چگونه بهعنوان متخصص پول دربیاوریم؟
چگونه بهعنوان متخصص پول دربیاوریم؟
سؤالی که اغلب افراد به دنبال پاسخی برای آن هستند، این است که چگونه میتوانم پول دربیاورم؟ اگر شما مدیر درس گروهی، نویسنده، مدرس یا کارآفرین هستید، مطمئناً با این سؤال مواجه شدهاید.
واقعیت این است که نمیتوانیم پول زیادی را قانونی و سریع در هر کسبوکاری به دست بیاوریم. همهی ما در مورد موفقیت یک شبِ شنیدهایم، ممکن است شما فکر کنید طبیعی و عملی است، ولی واقعیت این است که اگر علاقهمند به انجام سه کار باشید، در طول زمان موفق خواهید بود.
• هرروز در جهت اهداف خود تلاش و کوشش نمایید.
• محتوای ارزشمندی (ویدئوئی، دیجیتالی، صوتی، نوشتاری) برای اشتراکگذاری با مخاطبین تهیه نمایید.
• پایگاهی از طرفداران را فراهم کنید که در حال فراگیری و ارتقای کار خود با کمک شما هستند.
البته که برای دستیابی به این موفقیت، میتوانید با کسب مدال المپیک، صعود به قله اورست و یا نوشتن داستان پرفروشی، شروع فوقالعادهای داشته باشید. مطمئناً اگر شما چنین توانایی داشتید، الآن در حال خواندن این مقاله نبودید.
برای دستیابی به موفقیت، باید هدف مشخص، تلاش مداوم و از همه مهمتر اینکه باید درآمد مشخصی برای رشد بیشتر در این مسیر داشته باشید.
مربیگری
مربیگری و معلمی از زمان افلاطون و ارسطو و دوره یونان باستان وجود داشته است. افلاطون به ارسطوی جوان چنین پند داد: «شروع هر کار مهمترین بخش آن است».
اگر شما تجربه و توانایی خاصی برای کمک به دیگران دارید، مربیگری یکی از سریعترین راههای کسب درآمد است. نیازی به وبسایت و لیست بلند بالایی از ایمیلهای متفاوت ندارید، حتی نیازی به دفتر کاری نیز وجود ندارد. قطعاً مربیان بسیاری وجود دارند که با تلفن با مشتریان خود در ارتباطند. معلمی برای آموزش زبان اسپانیایی جلسات گروهی خود را در کافه برگزار میکرد.
همیشه فردی که از شما باتجربهتر باشد وجود دارد. نگرانی در زمینه این آمار و ارقام وجود ندارد. شما با جامعهای در ارتباط باشید که احساس راحتی با آنها دارید. اگر مربیان حرفهای مبلغی در حدود 100 الی 150 دلار برای هر ساعت کسب مینمایند، شما بهتر است برای مثال با 90 دلار کار خود آغاز کنید. هرچقدر سریعتر کار خود را آغاز کنید، سریعتر به جایگاه واقعی خود خواهد رسید.
چگونه کار خود را آغاز کنید: اتفاق خاصی نمیافتد مگر اینکه شما مردم را از هدف اصلی خودآگاه کنید. اگر میخواهید کار خود را آغاز کنید، نیاز دارید حرفه خود را جار بزنید. برای مثال مربی آمادگی جسمانی، مدرس زبان و ..... مردم اصلاً در حدس و گمان تخصص ندارند.
حتی صمیمیترین دوستان شما میتوانند مشتریان احتمالی شما باشند. این افراد را در جریان تخصص خود قرار دهید. این دیالوگ ساده را به خاطر بسپارید: من به آموزش (کاری که در آن متخصص هستید) برای ارتقای (نیاز مشتری) برای (نتیجه کار) میپردازم. برای مثال، من مربی مهارتهای ذهنی برای تقویت اعتمادبهنفس هستم، درنتیجه آموزشها و تلاشهای شما، در انتهای دوره شما دارای اعتمادبهنفس مناسب برای مواجه با رویدادهای زندگی خواهید بود و یا من مربی کارآفرینی برای ارتقای فروش هستم، درنتیجه آموزههای من، شما بازده زمانی کوتاهی فروش بالایی خواهید داشت.
سمینارهای عمومی
سازماندهی و میزبانی سمینار برای افرادی که اعتمادبهنفس کافی ندارند مناسب نیست. مدیریت زمان و رهبری سمینارها، مخصوصاً دو هفته آخر قبل از اجرای برنامه، دارای استرس فراوانی است.
اگر در بازار هدف دارای معروفیت نیستید، ورودی رایگان نمیتواند برای شروع مناسب باشد. میتوانید مبلغ بسیار کمی برای پوشش هزینهها در نظر بگیرید. هدف اصلی این است که افراد زیادی را به این رویداد دعوت نمایید و چیزی مثل پکیجهای مربیگری یا محصولات مرتبط (شما میتوانید محصولات دیگر شرکتها را نیز به فروش رسانید) و یا پکیجهای خودیاری را ارائه کنید.
دستورالعمل خودیاری میتواند بهسادگی یک دفترچه راهنما باشد (میتوانید هزینههای هم برای این دفترچه در نظر بگیرید). شما میتوانید لوح فشرده صوتی را نیز ضمیمه نمایید.
مثالهای بیشماری از متخصصین از قبیل روبرت کیوساکی، هارو ایکر، تونی رابینز و جک کانفیلد وجود دارد که دقیقاً با این استراتژی، در حال حاضر صاحب جزیرهای در کارائیب هستند. ممکن است که از این راه ثروتمند نشوید، اما مسیر موفقیت خود را تسهیل خواهید کرد و بینش ارزشمندی در خصوص بازار خود، بازاریابی، تولید محصولات و طراحی رویدادها به دست خواهید آورد.
چگونه کار خود را آغاز کنید: قبل از اینکه قدم از قدم بردارید، شما باید مطالعات آزادی در زمینه بازار خود داشته باشید:
• حداقل از 20 نفر بازخورد صادقانهای در خصوص این برنامه داشته باشید. از آنها بپرسید که معمولاً زمانی که سمیناری را انتخاب میکنند دقیقاً به دنبال چه اهدافی هستند؟ دقیقاً چه مسائلی باعث ناامیدی آنها میشود؟ اگر از مشتریان قبلی خود نظرخواهی کنید که بسیار مفیدتر و کاربردیتر خواهد بود.
• حداقل در چند سمینار عمومی حضور یابید و توجه دقیقی به فرآیندی که برگزارکنندگان در خصوص ثبتنام و ارائه سمینار دارند داشته باشید.
نویسندگی با آمازون کایندل
چاپ کتاب خیلی وقت است که دچار تغییر و تحول شده است. شما نیاز دارید که به این دگرگونی برای نویسنده شدن یا فروش کتاب بالا توجه داشته باشید. در این بخش به دنبال تغییرات منابع مشخص و ایجاد فضا نخواهیم بود، در عوض به دنبال چاپ کتاب بهصورت آنلاین خواهیم بود. با برنامه آمازون کایندل شما قادرید که لیست کتابهای خود را بهعنوان نویسنده با کمترین تلاش و صرف کمترین زمان، تنها با برنامهریزی هوشمندانه آماده کنید و از این طریق پول دربیاورید.
آمازون کیندل(Amazon Kindle) یک سختافزار الکترونیکی است که توسط کمپانی آمازون ساخته و منتشرشده است و برای خواندن کتاب الکترونیکی و دیگر رسانههای دیجیتال به کار میرود. کیندل به معنی آتش روشن کردن استعارهای مناسب برای خواندن و هیجان فکری است.
تصور کنید که شما داستان کوتاه خودیاری با حدود 25000 لغت (حدوداً 100 صفحه) در خصوص هدفگزینی نوشتهاید. صفحات خود را طراحی کردهاید و ویراستاری برای طراحی صفحات کتاب خود استخدام کردهاید و در حال حاضر کتاب شخصی خود رادارید.
قبل از آمازون کایندل، راهی برای فروش کتاب وجود نداشت، به شرطی که تمام عملیات فروش را خود را شخصاً انجام میدادید (طراحی وبسایت و غیره). باید شماره استاندارد کتاب بینالمللی خود را داشته باشید و از پایگاههای بینالمللی استفاده نمایید. تمام این مراحل وجود دارند، ولی راه سریعتر و راحتتری چون آمازون کایندل نیز وجود دارد.
آمازون کایندل (نرمافزاری که به شما اجازه مطالعه دیجیتالی را میدهد) بهصورت رایگان بهصورت بینالمللی در آمازون ارائه میگردد. این به معنای این است که کتابهای آمازون در دسترس عموم مردم است. بهراحتی میتوانید این کتابها را بهصورت آنلاین دانلود و در سیستم رایانه و تلفن همراه از آنها لذت ببرید. این نرمافزار اجازهی گشتوگذار در کتاب، برجسته کردن بخشهای مختلف و یا جستجو را برای شما فراهم مینماید.
ازآنجاییکه سایت آمازون بیشتر از 300 میلیون کارت اعتباری را در فایل خود دارد و اجازه خرید را با یک کلیک به شما میدهد، کایندل پایگاه فروش نیرومندی است. با حضور در این پایگاه امکان فروش بیشتر کتاب در ماه برای شما وجود دارد.
چگونه کار خود را آغاز کنید: مثل تمام موارد، هرچقدر بیشتر بدانید، سریعتر به موفقیت دست پیدا میکنید. در خصوص برنامه کایندل از نویسندگان مختلف در مورد تجربیات آنها اطلاعات لازم را کسب نمایید.
سخنرانی
به دو دلیل سخنرانی بالاترین پتانسیل کسب درآمد و عایدی را برای متخصصین به ارمغان خواهد آورد:
• اولازهمه، از سخنرانان کمتر این سؤال پرسیده میشود که چه مدت است که به سخنرانی میپردازند. نکتهی مهم برای برگزارکننده، سابقه علمی و موضوع موردنظر رویداد است. آنها به دنبال اثرگذاری بر مخاطبین و آموزش موضوعی مرتبط و ارزشمند به آنها هستند.
• دوم اینکه، حقالزحمه شما فقط به کمیته اجرایی مربوط میشود. برگزارکننده رویداد فقط به دنبال موفقیت برنامه هستند. این به این معنی است که بااینکه ممکن است اولین سال یا اولین تجربه شما باشد، میتوانید از این طریق درآمد خوبی از اجرای خود داشته باشید.
چگونه کار خود را آغاز کنید: نکته مهم در این بخش سخنرانی رایگان است! در هر شهری، شمار زیادی از کسبوکارهای کوچک، سازمانهای دولتی و غیرانتفاعی، گروههای خدمات اجتماعی و غیره وجود دارند که شمارا برای سخنرانی در مراسم خود دعوت خواهند کرد. فرمول اجرا بسیار ساده است: آنها یک سخنرانی باکیفیت دریافت خواهند کرد، شما تجربیات بیشتری کسب خواهید کرد، اسم سازمان موردنظر را در سابقه خود لحاظ خواهید کرد و به این نحو آینده کاری خود را تضمین خواهید کرد.
شما میتوانید هزینه خدمات خود را بهصورت جزئی در آینده ارائه کنید. حتی میتوانید برای کسب تجربیات بیشتر در این خصوص به مذاکره نیز بپردازید. بسیاری از مشتریان ممکن است قدرت پرداخت هزینه سخنرانی را نداشته باشند، ولی در عوض قادر به خرید محصولات شما هستند.
روشهای دیگر و پیچیدهتری برای کسب درآمد وجود دارد، ولی در این مقاله تنها 4 روش ارائه شد که همین الآن میتوانید با ارائه تخصص خود حتی بدون داشتن پایگاه مستقیم، هزینه زیاد و تجربه فراوان، کسب درآمد داشته باشید.
منبع:
www.hughculver.com
مترجم:
مجید مظفری زاده